Třídy a události

Je černá opravdu jen černá?

Je černá opravdu jen černá?
Při našem dalším chemickém bádání, jsme se vydali po stopách barev. V rámci kapitoly SMĚSI jsme se s žáky zamysleli nad tím, z čeho jsou vlastně složeny třeba takové fixy. A aby to bylo ještě zajímavější, porovnávali jsme hned dva druhy. V první části to byly lihové fixy a v té druhé klasické. Využili jsme k tomu metodu chromatografie. Jednotlivé v...
Celý článek
  75 zobrazení

Tvorba směsí a jejich rozklad

Tvorba směsí a jejich rozklad
Kapitola směsi je velmi pestrá a zajímavá, proto jsme se ještě chvíli, při naší cestě za poznáním, zdrželi. Zkusili jsme si vyrobit některé typy směsí. Nejvíce nás bavila tvorba suspenze a emulze. Ještě větší zábava pak ale byla separace těchto směsí zpět na jednotlivé složky. Nakonec se nám podařilo díky těmto využitým metodám ...
Celý článek
  79 zobrazení

Není houba jako houba

Není houba jako houba
Houbařská sezóna je v plném proudu, a proto jsme se v rámci několika hodin přírodopisu vydali po stopách hub. Na jednotlivých stanovištích se žáci seznámili s jedlými, nejedlými a jedovatými houbami formou fotografií, ale i trojrozměrných modelů. Další stanoviště informovalo o první pomoci při otravách houbami. A nakonec jsme si na toto téma zahrál...
Celý článek
  126 zobrazení

Neznámý vzorek

Neznámý vzorek
Při našem prvním laborování dostali žáci za úkol pozorovat a popsat 6 neznámých vzorků. Zabývali se především barvou, zápachem, rozpustností v různých rozpouštědlech a žíháním vzorku. Své výsledky pečlivě zapisovali do tabulky a zjištěné hodnoty navzájem konzultovali. Těmito pokusy si žáci potvrdili, že všechny tři metody (měření, pozorování a...
Celý článek
  153 zobrazení

Příprava na pokusy

Příprava na pokusy
​Než začneme s pokusy, musí se žáci naučit rozpoznávat různé druhy chemického nádobí a pomůcek. Na jednotlivých stanovištích bylo připraveno 5 laboratorních podnosů. Každý z podnosů obsahoval několik ukázek porcelánového, skleněného, kovového nebo plastového chemického nádobí. Žáci se ve skupinkách měli rozhodnout na základě indicií, jak jedno...
Celý článek
  104 zobrazení

Horor v 7.A

Horor v 7.A
Naše třída 7.A se tentokráte vydala do krajské knihovny na besedu s workshopem. Jednalo se o exkurzi do historie a současnosti hororového žánru ve všech jeho podobách. V rámci našeho povídání jsme se dozvěděli o původu hororu, jeho historickém vývoji a o formě, jakou má žánr v současných mediích. V rámci programu si také žáci vyzkoušeli sestav...
Celý článek
  125 zobrazení

Kdo si v 7.A a 8.B hraje, nezlobí

Kdo si v 7.A a 8.B hraje, nezlobí
​Nový školní rok jsme zahájili sportovně v parku Na Špici. Nejprve jsme se občerstvili u krytého ohniště a pak změřili své síly na hřišti. Bylo to bezva zpestření v těchto horkých dnech. Určitě se sem zase brzy vypravíme.
  264 zobrazení

Zlatý list 2024

Zlatý list 2024
Letošní školní kolo Zlatého listu bylo opravdu pestré. Byla zde stanoviště zaměřená na poznávání přírodnin, skládání slov, paměť, výlov odpadků a pohyb. Soutěžící vše zvládli s přehledem a náramně si celé dopoledne užili. Zde je malá ochutnávka. Těšíme se na další ročník. ​ ​
  425 zobrazení

Regionální kolo YPEF

Regionální kolo YPEF
Dne 10.4 se konalo regionální kolo soutěže YPEF. Na České lesnické akademii v Trutnově nás reprezentovali tito žáci: Beáta Havlová (6.A), Matěj Žárský (7.B) a Ella Filipová (9.A). Celkem zde soutěžilo 10 týmů ze základních škol a nižších ročníků gymnázií a 7 týmů ze středních škol. Naše družstvo skončilo na krásném 5. místě s velmi malým bodovým ro...
Celý článek
  320 zobrazení

Soutěž Mladý zemědělec

Soutěž Mladý zemědělec
Do soutěže Mladý zemědělec se přihlásilo 120 základních škol a 1. kola se účastnilo téměř 9 000 žáků. Do druhého kola postupují vždy 3 nejlepší z každé školy. Za naši školu to byli Evelína Teplá a Klára Pešková z 8.A a Jindřich Půlpán z 8.D. Semifinále se konalo na Střední zemědělské škole v Chrudimi, kde soutěžilo 15 škol a 42 žáků. Vyhlášeno bylo...
Celý článek
  364 zobrazení

OBLASTNÍ KOLO YPEF

OBLASTNÍ KOLO YPEF
Dne 22. 3. 2024 se dvě trojčlenná družstva tvořená žáky z 6., 7. a 9. ročníku zúčastnila 14. ročníku mezinárodní soutěže YPEF. Na žáky čekal test, který se týkal otázek z oboru lesnictví a poznávání přírodnin. Mezi jednotlivými aktivitami bylo v letošním roce zařazeno řezání polínka. Zde šlo především o zručnost a rychlost. Bylo to velmi zábav...
Celý článek
  350 zobrazení

Co je víc?

Co je víc?
Je to atom nebo molekula? Ve skupinkách si žáci rozebrali připravené sady s návodem, žetonky a kartičky atomů nebo molekul. Nejprve jsme si společně prošli zadání a pojmenovali uvedené látky a sloučeniny. Dále si žáci zapisovali počty atomů a molekul do připravených tabulek. A na závěr dostala každá skupinka nové zadání, které musela sest...
Celý článek
  528 zobrazení

Proměna dokonalá nebo ne?

Proměna dokonalá nebo ne?
V rámci našeho bloku - hmyz, jsme si nejprve řekli a ukázali, co odlišuje skupinu hmyzu s proměnou nedokonalou oproti proměně dokonalé. Následovalo několik charakteristických řádů i s jejich zástupci. Vše jsme následně uzavřeli poznávačkou a hrou Riskuj, kde jsme si své znalosti zábavně ověřili.
  504 zobrazení

Není vzorec jako vzorec

Není vzorec jako vzorec
Při dalším badání v hodinách chemie jsme se podívali na zoubek chemickým vzorcům. Jejich aplikaci jsme si vyzkoušeli na řadě základních nasycených uhlovodíků. Nejvíce nás zajímal strukturní, molekulový a racionální vzorec. K procvičování jsme využili hned několik stavebnic. Určitě se už nikdo nesplete :) ​
  483 zobrazení

Princip chromatografie

Princip chromatografie
Dnešní laboratorní cvičení z chemie bylo opravdu barevné. Na začátku jsme si položili několik otázek, na které jsme v průběhu našeho laborování hledali odpovědi. K tomu jsme využili lihových fixů, kříd, lihu, křemenného písku a zelených listů jahodníku. Postupovali jsme podle návodu laboratorních protokolů. Výsledky byly opravdu vydařené. Nako...
Celý článek
  541 zobrazení

Putování do pravěku se 6.A

Putování do pravěku se 6.A
V rámci hodiny dějepisu jsme se tentokráte vydali na cestu do pravěku. Počasí nám přálo a my si mohli projít jednotlivé etapy tohoto období na vlastní kůži. Tato exkurze byla velmi zajímavá a my si uvědomili, jak se dřívějším lidem obtížně žilo a pracovalo. Paní průvodkyně byla velmi milá a zodpověděla všechny naše dotazy. Na závěr jsme se podívali...
Celý článek
  419 zobrazení

Není buňka jako buňka

Není buňka jako buňka
Při toulkách mikrosvětem jsme se podívali na zoubek rostlinné buňce. Nejprve jsme si vysvětlili co jsou organely. Také jsme porovnávali rostlinnou a živočišnou buňku. V následující části jsme zabrousili na jednotlivé funkce organel a nakonec jsme si vytvořili několik dočasných preparátů z cibule kuchyňské. Vše jsme si náležitě zapsal...
Celý článek
  481 zobrazení

Co je směs a co není?

Co je směs a co není?
V měsíci říjnu jsme se v chemii tentokráte zaměřili na téma SMĚSI. Nejprve jsme s žáky diskutovali o tom, co pojem směs znamená a jaké chemikálie jím můžeme označovat. Dále jsme se různými otázkami dostali až k rozdělení směsí a vše si pak vzápětí procvičili v aktivitách. Zjistili jsme, že je velmi důležité onu směs detailně popsat a pak je ve...
Celý článek
  523 zobrazení

Vlastnosti látek

Vlastnosti látek
Při prvních hodinách chemie jsme si povídali s žáky o metodách, které se využívají k poznávání a popisování chemických látek. Při dnešní laboratorní práci jsme si tyto metody vyzkoušeli v praxi. Nejprve si žáci museli zopakovat chemické nádobí a tím i hravě získat několik aktivit. Dále následovalo pozorování, měření a experiment...
Celý článek
  443 zobrazení

Laboratorní sklo a jiné pomůcky

Laboratorní sklo a jiné pomůcky
Při našem prvním laborování jsme se pustili do rozpoznávání chemického skla a pomůcek. Žáci byli rozděleni do několika skupin, ve kterých měli za úkol přiřadit správné názvy k jednotlivým chemickým pomůckám. Zároveň měli určit i jejich použití. Na každém podnosu byl jiný druh pomůcek. Pokud žáci vše správně přiřadili, vysloužili si zárove...
Celý článek
  662 zobrazení

Škola

Základní škola Pardubice–Polabiny,
Prodloužená 283

Prodloužená 283
530 09 Pardubice, Polabiny 2
Česká republika

IČ: 60159065
RED IZO: 600196548

ID DS: kjefxqf

Bankovní účet vedený u KB: platby ŠD a platby obědů

Zřizovatel: Magistrát města Pardubic

Vedení školy

Ředitelka školy:
Mgr. Lucie Rybová
604 356 933
ryboval@zsprodlouzenapce.cz

Zástupce ředitelky školy pro oblast pedagogickou - statutární zástupce ředitelky školy:
Mgr. Tomáš Zemánek
466 768 351
zemanekt@zsprodlouzenapce.cz

 

Zástupce ředitelky školy pro oblast technicko - organizační:

Mgr. Vladislav Valenta
466 768 351
valentav@zsprodlouzenapce.cz

Vedoucí učitelka:
Mgr. Marie Aňa Novotná
466 768 351
novotnaa@zsprodlouzenapce.cz