Tentokrát jsme se v chemii zaměřili na chemikálie, které nás obklopují. Žáci měli za úkol si ve dvojicích zapamatovat co nejvíce informací na dané téma. Své získané vědomosti pak v rámci hry riskuj proměnili v body.
Při naší první hodině chemie, měli žáci za úkol sesbírat co nejvíce A. skupin prvků z periodické tabulky. Na základě znalostí českých a latinských názvů, pak hledali všechny příslušné zástupce. Vítěz z každé skupiny získal aktivitu :)
Na další hodině chemie jsme se tentokráte zabývali stavbou elektronového obalu. Rozdělili jsme se do skupinek a v nich jsme si zkoušeli zaplňovat obal atomu elektrony. Ten, kdo získal nejvíc kartiček, byl odměněn aktivitou. Hra se nám moc líbila :)
Při našem dalším bádání jsme se podívali na strukturu nasycených a nenasycených uhlovodíků. Na základě stanovených pravidel jsme se pustili do výroby i nových sloučenin, což byla velká zábava. Všem se práce podařila na výbornou.
Co se stane, když se smíchají ty správné chemikálie??? Vznikne hodně oxidu uhličitého a zábavy......
Přesně naměřit chemikálie a odhadnout výsledek chemických pokusů nemusí být vůbec jednoduché, což si prakticky vyzkoušeli žáci na dnešní hodině chemie. Na základě svých odhadů připravené látky smíchali a poté pozorovali, popsali a zakreslili. Výsledný jev byl způsoben odlišnou hustotou látek.
830 zobrazení
Při dnešní laboratorní práci jsme se podívali na princip elektrolýzy. Odměnou nám byly vyčištěné mince a svítící diody.
Na dnešní třídnické hodině jsme popustili uzdu naší fantazii a společně vytvořili jedinečná díla. Po prezentaci následovalo vzájemné hodnocení, při kterém jsme se všichni náramně pobavili. Myslím si, že se nám společná práce vydařila :)
1176 zobrazení
I v letošním roce jsme měli možnost pozorovat velké množství úžasných pokusů, které nám přijeli představit zástupci SPŠCH. Byla to veliká zábava a moc nás to bavilo. Hlavně pojídání dusíkem zmražených medvídků :)
1072 zobrazení
Při dnešním bádání jsme se zaměřili na tvorbu směsí . Vytvořené vzorky jsme si pak pojmenovali a zařadili. Vše jsme nakonec pomocí separačních metod a aparatur rozdělili zpět na jednotlivé složky. Byla to celkem fuška.
Na našem druhém laboratorním setkání jsme se zabývali vlastnostmi látek. Zjistili jsme, že i když látky vypadají stejně, jejich chemické reakce jsou odlišné. Tím jsme si dokázali důležitost pokusů :)
Dnes nás toulavé chemické boty zavedly k procesu výroby sodovky. Sestavili jsme si proto aparaturu a pustili se do práce. Postupně jsme přidávali jednu ingredienci za druhou a vyráběli oxid uhličitý. Jednou z důkazových reakcí byla i zapálená špejle, která po zasunutí do zkumavky s CO2 zhasla. Odměnou nám byla perlivá voda :)
Práce s balónky je vždy legrace. O tom jsme se přesvědčili i na další hodině chemie, kdy jsme zkoušeli nafouknout balónek bez použití pusy. K tomu jsme využili našich znalostí chemických látek a jejich reaktivity. Celkem se nám to podařilo, co myslíte????
Při dalším bádání na hodině chemie jsme se tentokrát dostali k pojmům jako povrchové napětí (soudržnost molekul vody - vodíkové můstky) a hustota vybraných chemikálií. K odlišení jednotlivých látek jsme využili potravinářských barviv. Nejprve žáci zapisovali své domněnky a pak si je pokusy potvrzovali nebo naopak vyvraceli. V neposlední ř...
Na dnešní hodině chemie jsme se zabývali výrobou vlastní pH stupnice. Využili jsme přírodního barviva - antokyanu, které je obsaženo v hlávce červeného zelí. Procvičili jsme se v sestavování filtrační aparatury a nakonec si barevnými reakcemi potvrdili vlastnosti chemikálií, které běžně doma používáme. Pokusy se všem opět vydařily.
Při dnešních chemických toulkách jsme narazili na pojmy katoda, anoda, proud, elektrolýza, elektrolyt .... Jenže co to znamená? Jak to vypadá? K čemu to slouží? Sestavili jsme si proto na ukázku citrónovou elektrárnu, na které jsme si vše ukázali a vysvětlili. Odměnou pro nás pak byla rozsvícená diodka :)
Tentokráte jsme se při našem bádání zaměřili na běžně dostupné látky v domácnosti (rajče, pomeranč, jablko, hruška, brambora, savo, jedlá soda, kyselina citrónová, ocet,...). Žáci měli za úkol odhadnout (bez ochutnávání), zda je potravina nebo chemikálie kyselá či zásaditá. Svoje hypotézy si pak ověřili pomocí pokusů s indikátory (pH papírky). Tat...
Při dnešní laboratorní práci jsme si vyzkoušeli několik chemických reakcí na detekci sacharidů v potravinách. Největší výzvou bylo zhruba tříminutové rozžvýkávání chleba. Dále jsme si zopakovali pojem pH - jaká je to hodnota a o čem vypovídá. Nakonec jsme si ukázali chemikálie a procesy, které nevratně mění ...
V letošním školním roce nám nebylo přáno si své úlovky z lesa odprezentovat, proto jsme se rozhodli pro online procvičování. V různých aplikacích skládáme, poznáváme a zařazujeme zástupce z říše hub - moc nás to baví :)
999 zobrazení