V pátek 29. 4. 2022 realizovaly třídy 4. A a 9. C projekt nazvaný Společné jarní hrátky. Žáci z 9. C připravili pro mladší žáky aktivity plné zábavy i poučení. Čtvrťáci si tak prověřili nejen své vědomosti, ale také sportovního ducha, kreativitu i týmovou spolupráci. Žáci 4. A zase potěšili deváťáky svým zdařilým kulturním ...
992 zobrazení
V únoru 2022 se 150 žáků naší školy zúčastnilo matematické soutěže Pangea . Matematická soutěž Pangea je určena pro všechny žáky, kteří rádi řeší matematické úlohy. Pangea ale není ledajaká soutěž. Pracuje s reálnými příklady ze života a nabízí možnost zúčastnit se žákům 4. až 9. ročníků základní školy a studentům jím příslušných ročníků víceletých...
Při našem dalším bádání jsme se podívali na strukturu nasycených a nenasycených uhlovodíků. Na základě stanovených pravidel jsme se pustili do výroby i nových sloučenin, což byla velká zábava. Všem se práce podařila na výbornou.
Poznávání anglicky mluvících zemí trochu jiným způsobem. Ano, původní plán byl jasný: připravit anglickou snídani a burgery. Záhadou je, proč ta vajíčka vypadají jako typická "česká" míchaná vajíčka? :)
1225 zobrazení
Ve středu 23. února 2022 se v naší škole uskutečnilo okresní kolo zeměpisné olympiády - a to ONLINE. Soutěže se zúčastnilo 9 žáků 2. stupně, kteří byli úspěšnými řešiteli školního kola. Celkový počet všech soutěžících ve 4 kategoriích byl cca 10 tisíc. Toto kolo se skládalo ze tří částí: 1. práce s atlasem 2. obecné geografické znalosti 3. pra...
V lednu a v únoru 2022 proběhlo školní kolo olympiády v anglickém jazyce. 10 nejúspěšnějších řešitelů z prvního písemného kola postoupilo do druhého ústního kola olympiády, kde se rozhodlo o vítězích. Během olympiády jsme prověřili dovednosti účastníků z porozumění jak slyšeného a čteného textu, tak i gramatiky a mluvení. Výsledky: Kategorie...
V průběhu ledna 2022 se uskutečnilo školní kolo zeměpisné olympiády. Přihlášených soutěžících byl letos rekordní počet 75. Bohužel někteří byli nemocní nebo v karanténě. Celkem se zúčastnilo 67 žáků. Výsledky: Kategorie A (6. ročník) → 11 soutěžících místo: Lukáš Flegr (6. B) místo: Matyáš Hodr (6. B) místo: Filip Vohradník (6. B) místo: Ela ...
Při dnešní laboratorní práci jsme se podívali na princip elektrolýzy. Odměnou nám byly vyčištěné mince a svítící diody.
Vánoční besídka v 9. C se tentokrát nesla ve sportovním duchu. Žáci si vymysleli a zorganizovali vánoční turnaj ve stolním tenisu. Děkuji za organizaci a skvěle strávené chvíle!
1345 zobrazení
V listopadu 2021 se žáci naší školy zúčastnili soutěže s názvem Bobřík informatiky . BOBŘÍK INFORMATIKY je předmětová soutěž, podporovaná Ministerstvem školství. Soutěž je cílena na běžného bystrého žáka se zájmem o svět technologií. Klade si za cíl seznamovat žáky a jejich učitele s tím, co to jsou informatické otázky a problémy, a že i...
1178 zobrazení
Žáci z 9. C připravili pro děti z prvního stupně halloweenské překvapení. Děti z nižších ročníků se mohly těšit na strašidelné kostýmy, drobné laskominy i zajímavé povídání o smyslu tohoto svátku. Na fotkách se můžete přesvědčit, že i ve škole to občas vypadá jako v hororu.
1170 zobrazení
21. říjen 2021 strávili žáci a žákyně 8. a 9. ročníků výletem do historie. Divadelní představení Jako břitva ve VČD nás přeneslo do 19. století mezi české obrozence. Seznámili jsme se s klíčovými momenty života významné české autorky Boženy Němcové i jejích vrstevníků. Divadelním zážitkem ale naše putování neskončilo. Pardubické historické centru...
Předposlední den se pro druhý stupeň odehrával v kině. Tak trochu tematicky jsme školní rok zakončili filmem Fast & Furious 9. Stejně tak rychle totiž tento školní rok utekl. Film jsme si užili a ještě k tomu procvičili angličtinu :-). A kdo ví, možná TO BE CONTINUED.....
1076 zobrazení
Dnes nás toulavé chemické boty zavedly k procesu výroby sodovky. Sestavili jsme si proto aparaturu a pustili se do práce. Postupně jsme přidávali jednu ingredienci za druhou a vyráběli oxid uhličitý. Jednou z důkazových reakcí byla i zapálená špejle, která po zasunutí do zkumavky s CO2 zhasla. Odměnou nám byla perlivá voda :)
Práce s balónky je vždy legrace. O tom jsme se přesvědčili i na další hodině chemie, kdy jsme zkoušeli nafouknout balónek bez použití pusy. K tomu jsme využili našich znalostí chemických látek a jejich reaktivity. Celkem se nám to podařilo, co myslíte????
Při dalším bádání na hodině chemie jsme se tentokrát dostali k pojmům jako povrchové napětí (soudržnost molekul vody - vodíkové můstky) a hustota vybraných chemikálií. K odlišení jednotlivých látek jsme využili potravinářských barviv. Nejprve žáci zapisovali své domněnky a pak si je pokusy potvrzovali nebo naopak vyvraceli. V neposlední ř...
Na dnešní hodině chemie jsme se zabývali výrobou vlastní pH stupnice. Využili jsme přírodního barviva - antokyanu, které je obsaženo v hlávce červeného zelí. Procvičili jsme se v sestavování filtrační aparatury a nakonec si barevnými reakcemi potvrdili vlastnosti chemikálií, které běžně doma používáme. Pokusy se všem opět vydařily.
Den 8. červen 2021 se pro žáky z 9. A, 9. C a 8. C nesl v duchu poznávání historie. Podnikli jsme exkurzi do Terezína, pevnostního města se smutnou historií. Místní průvodci nás poutavě seznámili s informacemi, které byly pro děti zarážející. Jejich reakce nás utvrdily v nutnosti připomínat si tragické události naší minulosti.
Tentokráte jsme se při našem bádání zaměřili na běžně dostupné látky v domácnosti (rajče, pomeranč, jablko, hruška, brambora, savo, jedlá soda, kyselina citrónová, ocet,...). Žáci měli za úkol odhadnout (bez ochutnávání), zda je potravina nebo chemikálie kyselá či zásaditá. Svoje hypotézy si pak ověřili pomocí pokusů s indikátory (pH papírky). Tat...