V rámci fyziky jsme se s žáky z 6. C věnovali elektrování těles, což je fyzikální proces, při kterém v některém místě tělesa vzniká volný elektrický náboj. Přesvědčili jsme se o tom při několika pokusech. Pomáhal nám při tom pan učitel Svoboda, který tu byl zrovna na praxi.
0 zobrazení
V pátek 25. 10. 2024 u nás proběhlo školní kolo matematické soutěže Pythagoriáda. Potěšitelné bylo zapojení velkého množství žáků, zúčastnilo se jich téměř 150, což je zhruba 40 % všech žáků 2. stupně.
Na hodině informatiky jsme se seznámili s roboty Photon EDU. Zkoušeli jsme roboty přimět, aby projížděli kolem kuželů a mnoho dalšího. Práce s roboty nás připravuje na pochopení základů programování.
99 zobrazení
V úterý 28. 5. 2024 jsme se 7. C ráno vyrazili vlakem do Hradce Králové a navštívili zde malou vodní elektrárnu, kterou všichni znají pod názvem Hučák. Po krátkém filmu, který nám vysvětlil, jak se vyrábí elektřina z obnovitelných zdrojů, jsme se přesunuli na interaktivní výstavu. Kromě prohlížení exponátů si někteří pohráli&nbs...
276 zobrazení
Začátkem května naše třída 7. C společně s 1. B uspořádala mezistupňový projekt, který byl zaměřen na matematiku, prvouku a pohybové aktivity na školní zahradě. Děti si vzájemně krásně pomáhaly a počasí nám přálo, tak jsme společně prožili krásné dopoledne. Děkuji za pomoc s organizací paní učitelce Lence Sýkorové a paním asistentkám Mo...
300 zobrazení
V pátek 24. 5. 2024 jsme si s 9. E udělali exkurzi do Hradce Králové do malé vodní elektrárny, které se říká Hučák. Dozvěděli jsme se, jak se vyrábí elektřina z obnovitelných zdrojů - pomocí síly vody, větru, slunce, ale i biomasy a geotermální energie. Navštívili jsme i strojovnu elektrárny, prohlédli jsme si interaktivní exponáty a vyzkoušeli vir...
248 zobrazení
V 6. C jsme měřili hmotnost kapalného tělesa. Nejprve jsme si zopakovali, jak budeme postupovat, potom jsme si na pracovní stoly přinesli rovnoramenné váhy, závaží a kádinky. Určili jsme hmotnost prázdné kádinky, tu jsme následně naplnili vodou a určili jsme hmotnost kádinky s vodou. A na závěr jsme od sebe obě hodnoty odečetli a získali jsme hmotn...
414 zobrazení
Začátkem dubna jsme propojovali zkušenosti žáků z různých prostředí s matematickým jazykem. Vybrali jsme si k tomu učebnu fyziky a pracovali jsme s rovnoramennými vahami. Zjišťovali jsme, co se stane s rovnováhou, když z rovnovážné pozice odebereme na jedné straně, či na obou stranách, stejné, nebo různé množství našich závaží - plastových krychlí ...
367 zobrazení
V pátek 23. 2. 2024 jsme začali s novým prostředím Schody, které je blízké Krokování. Jednalo se o naši první aktivitu v tomto prostředí, proto jsme ji šli vyzkoušet na opravdové schody, na které jsme si položili lístky s čísly.
402 zobrazení
V rámci přípravy na nové prostředí v matematice jsme si povídali o cestování autobusem a jaké jsou rozdíly mezi cestováním autem a autobusem. Abychom mohli jízdu autobusem simulovat, vytvořili jsme si sami z krabice autobus a několik autobusových zastávek. Na čísle autobusu se nám nepodařilo zcela shodnout, tak ho určil los. Dnes j...
452 zobrazení
457 zobrazení
V matematice pracujeme s osovou souměrností. Vytvářeli jsme vlastní osově souměrný útvar, který je v osové souměrnosti obrazem sebe sama.
507 zobrazení
V pátek 8. 12. jsme se v matematice v 9. E zabývali podobností. Zjistili jsme, že dva geometrické útvary jsou si podobné, pokud oba mají stejný tvar. Útvary jsou podobné, pokud jeden můžeme získat z druhého kombinací rovnoměrného zmenšení či zvětšení a následným posunutím, otočením nebo překlopením. V nadcházejících hodinách matema...
717 zobrazení
V úterý 5. 12. jsme v naší Qiido skupince u prvňáčků napjatě očekávali návštěvu Mikuláše. Aby nám čekání lépe uběhlo, zkoušeli jsme odhadovat u různě velkých nádob, která z nich je objemově nejmenší a která největší. To bylo snadné, tak jsme ještě zkoušeli odhadovat, kolik menších hrníčků se vejde do PET lahve. Odhady jsme si napsali na...
394 zobrazení
Na konci listopadu k nám do 7. C přišel náš pan psycholog. Nejprve žáci anonymně pomocí lístečků hodnotili svou třídu, jaká byla v minulosti, zhruba před dvěma lety. Pak krátce psali, jaká je třída dnes (přítomnost) a nakonec vyslovili přání, jakou by chtěli třídu mít v budoucnosti. Všechny záznamy jsme si nakonec přečetli nahlas. V...
457 zobrazení
V pátek 3. 11. 2023 jsme navzdory deštivému počasí vyrazili do Krajské knihovny v Pardubicích. Tentokrát nás čekal výukový program s názvem Klub 27. Zjistili jsme, že do tohoto klubu patří velmi známí hudebníci, jejichž život skončil předčasně v sedmadvaceti letech. Poslechli jsme si i několik hudebních ukázek a pak jsme se vypravili zpět do školy...
413 zobrazení
Minulou středu se třída 7. C vydala za kulturou - na hudební představení skupiny MARBO s názvem Hity filmové hudby.
447 zobrazení
V říjnu jsme pracovali s papírovými čtverci, obdélníky a trojúhelníky. Překládali jsme je na poloviny a stříhali vzniklým útvarům růžky. Tím jsme získávali zkušenosti s osovou souměrností. Zkoušeli jsme i odhadovat, jak pak bude papír vypadat, když ho znovu rozložíme. A také jsme zkoušeli další práci s papírem, podívejte se na výtv...
425 zobrazení
Zlomky pro nás sice nejsou úplnou neznámou, ale teprve letos se dozvíme o všech matematických operacích, které se zlomky můžeme provádět. Zjistíme, že můžeme sčítat a odčítat zlomky s různými jmenovateli a že můžeme zlomky i násobit a dělit.
580 zobrazení
S letošní skupinkou prvňáčků (Qiido) v matematice pilně pracujeme. Stavíme společně krychlové stavby, popisujeme je, učíme se nové pojmy a také kreslíme podle zadání a počítáme různé objekty. Jde nám to výborně!
438 zobrazení