Dne 20.10. se vybraní žáci devátých ročníků zúčastnili soutěže Den jazyků na gymnáziu Dašická. Žáci museli projít úkoly z různých jazyků: angličtiny, němčiny, francouzštiny, španělštiny, ruštiny a latiny. Ale jelikož se jednalo o soutěž ve skupinách žáci museli uplatnit také taktiku, rychlost a týmovou práci. Celkem soutěžilo 22 skupin žáků z...
V průběhu listopadu 2022 probíhá v hodinách ICT od 5. do 9. ročníku program Bezpečnost žáků na internetu se školním psychologem panem doktorem S. Pelcákem.
Školního kola soutěže Přírodovědný klokan se v letošním roce zúčastnilo celkem 135 žáků z 8. a 9. tříd. Umístění je následující: 1. Tobiáš Rothanzl 8.B 2. Jan Hrbáček 8.B 3. Rozálie Kaplanová 8.B 3. Antonín Kouba 9.B 3. Michaela Kolková 9.B 4. Jan Duchna 8.A 5. Natálie Bubnová 8.C 5. Barbora Samková 8.C 6. Antonín Slezák 8.B 6. Emílie Musíl...
Na dnešní hodině měli žáci za úkol ve skupinkách přiřadit názvy a vzorce oxidů. Po krátkém zopakování pravidel anorganického názvosloví, se to nakonec všem podařilo na výbornou.
Tentokrát jsme se v chemii zaměřili na chemikálie, které nás obklopují. Žáci měli za úkol si ve dvojicích zapamatovat co nejvíce informací na dané téma. Své získané vědomosti pak v rámci hry riskuj proměnili v body.
Při naší první hodině chemie, měli žáci za úkol sesbírat co nejvíce A. skupin prvků z periodické tabulky. Na základě znalostí českých a latinských názvů, pak hledali všechny příslušné zástupce. Vítěz z každé skupiny získal aktivitu :)
14. září jsme zavítali s žáky 9.A do Střední školy zemědělské a Vyšší odborné školy Chrudim. Na akci se sešlo 114 deváťáků z devíti vybraných škol kraje. Formou praktických ukázek a soutěží se kluci a holky z devátých ročníků seznamovali s obory farmář – zemědělec, agropodnikání a ekologie a životní prostředí. Zkusili si dojit umělou krávu, pozná...
665 zobrazení
Ve středu 25. května 2022 se uskutečnil v Aule UPCE Jarní koncert našich DPS. DPS - Zpěváčci, Pramínek, Čtyřlístek, Nobile FOTOGALERIE
V březnu proběhla okresní kola: Dějepisná olympiáda - 15. místo Antonie Moudrová, 9. A a 23. místo Terka Lantová, 8. A Fyzikální olympiáda - 14. místo Adam Slezák, 9. B Olympiáda z českého jazyka - 4. místo Lucie Řezníčková (Lucce o půl bodu uteklo 3. místo) a 26. místo Eliška Kroupová (obě z 9. A) Gratulujeme za reprezentaci školy.
1092 zobrazení
Na další hodině chemie jsme se tentokráte zabývali stavbou elektronového obalu. Rozdělili jsme se do skupinek a v nich jsme si zkoušeli zaplňovat obal atomu elektrony. Ten, kdo získal nejvíc kartiček, byl odměněn aktivitou. Hra se nám moc líbila :)
V lednu a v únoru 2022 proběhlo školní kolo olympiády v anglickém jazyce. 10 nejúspěšnějších řešitelů z prvního písemného kola postoupilo do druhého ústního kola olympiády, kde se rozhodlo o vítězích. Během olympiády jsme prověřili dovednosti účastníků z porozumění jak slyšeného a čteného textu, tak i gramatiky a mluvení. Výsledky: Kategorie...
Školního kola dějepisné olympiády se zúčastnilo 20 žáků 8. a 9. ročníku. Tematické zaměření 51. ročníku: „Šlechta v proměnách času". Výsledky: místo: Antonie Moudrová, 9. A (55 bodů) místo: Tereza Lantová, 8. A (48 bodů) místo: Filip Bezdíčka, 8. B (47 bodů) sdílené 4. místo: Kryštof Baudyš 8. B, Marek Bernard 9. B, ...
V průběhu ledna 2022 se uskutečnilo školní kolo zeměpisné olympiády. Přihlášených soutěžících byl letos rekordní počet 75. Bohužel někteří byli nemocní nebo v karanténě. Celkem se zúčastnilo 67 žáků. Výsledky: Kategorie A (6. ročník) → 11 soutěžících místo: Lukáš Flegr (6. B) místo: Matyáš Hodr (6. B) místo: Filip Vohradník (6. B) místo: Ela ...
Co se stane, když se smíchají ty správné chemikálie??? Vznikne hodně oxidu uhličitého a zábavy......
Přesně naměřit chemikálie a odhadnout výsledek chemických pokusů nemusí být vůbec jednoduché, což si prakticky vyzkoušeli žáci na dnešní hodině chemie. Na základě svých odhadů připravené látky smíchali a poté pozorovali, popsali a zakreslili. Výsledný jev byl způsoben odlišnou hustotou látek.
832 zobrazení
Na dnešní třídnické hodině jsme popustili uzdu naší fantazii a společně vytvořili jedinečná díla. Po prezentaci následovalo vzájemné hodnocení, při kterém jsme se všichni náramně pobavili. Myslím si, že se nám společná práce vydařila :)
1176 zobrazení
Při dnešním bádání jsme se zaměřili na tvorbu směsí . Vytvořené vzorky jsme si pak pojmenovali a zařadili. Vše jsme nakonec pomocí separačních metod a aparatur rozdělili zpět na jednotlivé složky. Byla to celkem fuška.