Soutěže na SPŠE
Historie elektronického sportu
Samotný vývoj elektronického sportu lze pozorovat souběžně s rozvojem počítačových her. První náznaky kompetitivního hraní jsou známy již v dobách arkádových her po roce 1980 na počítačích Atari. Další velká vlna přišla s rozvojem počítačových sítí v systému Unix, který položil základ pro internetové hraní počítačových her. Pro PC hraní bude nejdůležitější nástup hry Doom a Quake. Právě tyto hry položily pevné základy a stály u nadcházejícího rozmachu elektronického sportu. Například Quake je hlavní hrou populárního turnaje QuakeCon v americkém Dallasu, kde se již od roku 1996 setkávají hráči této hry a soutěží o hodnotné ceny.
Profesionální hráčMezi základní předpoklady profesionálního hráče patří talent a v týmových hrách i velice dobré komunikační schopnosti, silná vůle, píle a v neposlední řadě schopnost maximálně se soustředit v průběhu až několik hodin trvajících zápasů.
Negativní postoj veřejnostiK hraní počítačových her má širší veřejnost všeobecně negativní postoj. Jedná se především o násilí, které je v nich obsaženo a mělo by způsobovat náchylnost ke skutečným trestným činům. Příklad může být masakr na německé škole a následná mediální pře o zákazu počítačových her jakožto příčině masakru. Negativa jsou směřována také k závislosti na hraní počítačových her. Oběma problémy se zabývá řada psychologů.