Diferencovaná CLIL výuka v hodinách chemie aneb když si žáci volí vlastní cestu
V hodinách chemie se jazyková třída 8. B ponořila do zajímavé a netradiční výuky na téma chemické nádobí. V rámci metody CLIL, která propojuje obsahové vzdělávání s výukou cizího jazyka, si žáci mohli vybrat z různých aktivit podle svého tempa a preferencí. Někteří si pečlivě dělali zápisky, zatímco jiní, kteří psali rychleji, se mohli vrhnout na deskové hry nebo tématické pexeso.
Právě možnost volby a různorodost činností přispěla k tomu, že si žáci hodinu velmi oblíbili. Aktivity byly navíc navrženy tak, aby je nejen bavily, ale zároveň je vedly k upevnění slovní zásoby a porozumění obsahu. Přátelská atmosféra, spojená s možností seberealizace, vytvořila ideální podmínky pro efektivní učení.
Diferencovaná výuka zajistila kombinaci různorodých činností a umožnila každému žákovi zapojit se tak, jak mu to nejvíce vyhovovalo, a zdokonalit se nejen v angličtině, ale i v porozumění odbornému tématu.
Dvořáková, Samková