Ve dnech 7. a 8. března 2024 probíhalo v Ideonu krajské kolo soutěže Festival vědy a techniky pro děti a mládež Pardubického kraje (FVTP).
Soutěžní projekt Canisterapie 2 zpracovávala dvě děvčata z 9. E - Linda Hoang, Denisa Gottwaldová.
60 - tak to bylo číslo, které vyjadřovalo celkový počet projekt žáků ze základních škol.
Prezentování projektu se bohužel nemohla zúčastnit Denisa, která den před soutěží onemocněla. 
Nicméně Linda skvěle prezentovala společnou práci.
Děvčata odvedla opravdu vynikající práci, děkujeme za perfektní reprezentaci školy.

Hlavní organizátor soutěže požádal naši školu o zajištění pořadatelské služby. Tuto činnost skvěle zvládla děvčata z 8. A.


FOTOGALERIE


***

ABSTRAKT

Aktuální projekt „CANISTERAPIE 2" navazuje na výzkumná šetření z let 2022-2024.

První část projektu analyzuje data z polostrukturovaných rozhovorů s poskytovateli canisterapeutických služeb. Cílem projektu bylo zjistit, jakým způsobem vnímají poskytovatelé sociálních služeb canisterapeutickou péči. Výsledky rozhovorů potvrdily, že odborníci vnímají canisterapii jako součást komplexní péče o klienty/pacienty v prevenci, léčbě a podpoře zdraví.

Druhá část projektu, na základě výsledků kvantitativního a kvalitativního šetření, spočívá v realizaci skupinového intervenčního programu – projektového dne „Pes a člověk". Cílem projektu bylo seznámit žáky 1. stupně s aplikačními možnostmi využití zooterapie/canisterapie v praxi. Předpokládaly jsme, že většina žáků 4. ročníku naší základní školy, nemá praktické zkušenosti z kontaktu se zvířetem, vycházely jsme z loňského empirického šetření u žáků 2. stupně.

Použité techniky a metody vycházely z vývojových zvláštností dětí mladšího školního věku. Pět stanovišť postupně zprostředkovalo informace, praktické zkušenosti a osobní zážitek z práce a zacházení s canisterapeutickým psem. Předpokládaly jsme, že žáci, kteří absolvují projektový den, si budou více věřit ve vztahu člověk x pes. Možné změny vlastní vnímané účinnosti/připravenosti účastníků projektového dne jsme ověřovaly kompetenčním barometrem. Připravenost na znalostní úrovni ověřil krátký didaktický dotazník. Podle našich předpokladů si žáci po absolvování projektového dne více věří ve vztahu člověk x pes.